Vorige week vertelde ik jullie al wat over de actie van Crayola. Voor wie die blogpost gemist heeft vertel ik graag kort even opnieuw waarom wij ons deze maand willen inzetten voor het goede doel. Knutsel- en krijtjesmerk Crayola roept alle kinderen tussen 4 en 12 jaar op om mee te tekenen voor SOS Kinderdorpen. Dit goede doel zorgt ervoor dat kinderen van over de hele wereld kunnen opgroeien in de warmte van een familie.
Om de actie zelf te kunnen steunen -en zo misschien voor het eerst zelf in aanraking te komen met een goed doel- kunnen kinderen tekenen voor een betere wereld. Dit wil zeggen dat ze een tekening mogen maken van het ideale thuis van ieder kind. Alle tekeningen zullen vanaf nu terug te vinden zijn op het crowdfundingplatform crayolahelpt.be.
Op deze site kan je vanaf 31 oktober dan één of meerdere tekeningen kiezen waaraan gedoneerd kan worden. Op deze manier hoopt Crayola zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de familieversterkende programma’s van SOS Kinderdorpen.
Nu de kerstdagen alweer met rasse schreden dichterbij komen – een feest dat toch zeker in het teken staat van familie – vind ik het bijzonder belangrijk om de aandacht even te vestigen op het belang van een goed, warm thuis voor iedereen, en kinderen in het bijzonder. De gedachte dat er kinderen zijn die de feestdagen zonder hun familie, of in erbarmelijke omstandigheden, moeten ‘vieren’ is ronduit hartbrekend. Een bedrag, klein of groot, storten om deze kinderen uit de nood te helpen vind ik dan ook niet meer dan vanzelfsprekend. Alle kleine beetjes helpen. Ga dus voor één keertje niet langs die koffiebar voor een koffietje, maar besteed dat geld aan het goede doel. Of koop dat nieuwe paar schoenen eens niet, en spendeer het geld aan kinderen die het echt nodig hebben. Ambassadeur van SOS Kinderdorpen en deze actie Kim Gevaert is langsgegaan bij een basisschool in Bornem die deelneemt aan deze actie. Zie hier het leuke resultaat.
Ken jij Crayola al?
Crayola is wereldwijd verkrijgbaar in meer dan 80 landen en al meer dan 100 jaar een inspiratie voor creativiteit van kinderen. In 1903 begon het merk als waskrijtjesproducent, maar sindsdien is het portfolio van Crayola uitgegroeid tot een breed assortiment aan kleurartikelen, knutselsets en innovatief kleurspeelgoed. Crayola wil kinderen aanmoedigen om alles wat hen inspireert te uiten, talenten te ontplooien en vaardigheden te ontwikkelen wanneer zij ontdekken, verkennen, spelen en fantaseren. Crayola heeft een mileuvriendelijk productiebereid, en is voortdurend in ontwikkeling om hun brede assortiment aan producten te verbeteren.
Geef een reactie